پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مهندسین استان قم

تصویر سربرگ

متن متحرک
اِلهی عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّل


دوره تربیت مبلغ و مربی مدیریت رسانه

دوره تربیت مبلغ و مربی مدیریت رسانه با هدف تربیت مبلغان سواد رسانه ای در ایام ماه شعبان و قبل از ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان
برگزار شد.
این دوره ۴۱ اردیبهشت الی ۴۱ اردیبهشت ماه ۴۹۳۱ در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه قم با همکاری موسسه خواجه نصیرالدین طوسی، مرکز سواد فضای مجازی سازمان سراج و معاونت تبلیغ حوزه علمیه معصومیه برگزار شد.
دوره تربیت مبلغ و مربی مدیریت رسانه در ۴۱ ساعت به صورت فشرده با حضور اساتید برجسته کشوری جناب آقایان: دکتر احمد رضا متین فر، دکتر سید بشیر حسینی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی هادی، مهندس مصطفی ضابط، حجت الاسلام و المسلمین محسن اصطبار، حجت الاسلام و المسلمین عباس صالحی، استاد رضا یوسف زاده اجرا شد. این دوره میزبان ۴۱۴ نفر مبلغ و مربی سواد رسانه ای بود.

از جمله برنامه های ویژه در این دوره، رونمایی از پاورپوینت راهکارهای مدیریت رسانه توسط دکتر متین فر و مهندس ضابط بود. این فایل ارائه با تلاش گروه پژوهشی موسسه خواجه نصیرالدین طوسی به سفارش مرکز سواد فضای مجازی سازمان سراج طراحی و آماده شده بود.

سرفصل های دوره تربیت مبلغ و مربی مدیریت رسانه:
سواد بازی، سطوح مدیریت رسانه، سواد فضای مجازی، روانشناسی رسانه، سواد رسانه ای، راهکارهای مدیریت رسانه در خانواده، تکنیک های اقناع مخاطب مقدماتی، مخاطب شناسی، تاثیر رسانه بر افکار عمومی

 

اساتید
در دوره تربیت مبلغ و مربی مدیریت رسانه از هفت نفر از اساتید بنام و متخصص در زمینه سواد رسانه ای بهره برده شد. این دوره در مجموع شامل ۴۱ ساعت درسی بود که به پیشنهاد جناب دکتر متین فر ۴ ساعت دیگر بدان اضافه گردید و موضوع تکنیک های اقناعی مخاطب در سطح مقدماتی ارائه گردید.
.۲ گروه علمی
گروه علمی موسسه زیر نظر دبیر اجرایی این دوره جناب آقای یوسف زاده در جلسات مختلف در مجموع ۲۲ ساعت بر روی تدوین سرفصل ها و چگونگی اجرای مراسم و دعوت از اساتید به بحث و گفتگو پرداختند.
در ادامه گروهی به عنوان تیم عملیاتی به هماهنگی با ارگان های مختلف و همچنین پیدا کردن فضایی مناسب پرداختند.
.۹ تیم تبلیغاتی
یکی از موفق ترین بخش های این دوره اطلاع رسانی وسیع و ارزان بود که شرکت کنندگان نیز این مسئله را اظهار نمودند. حدود هزار نفر از طلاب به صورت پیامکی از برگزاری این دوره مطلع گردیدند.
علاوه بر ارسال پیامک، نصب بنر، ارسال پوستر به حوزه های علمیه، جامعه المصطفی، دفتر تبلیغات حوزه علمیه، بسیج دانشجویی و مهندسین و … پخش تراکت در محل مصلی نماز جمعه و مدرسه علمیه فیضیه در ایام شهریه و … نیز از فعالیت های تبلیغاتی تیم روابط عمومی موسسه خواجه نصیرالدین طوسی بود.
.۱ تیم اجرایی
۴۱ نفر به طور مستقیم در این دوره در تیم اجرایی به مدت یک هفته فعال بودند.